Ciasto rabarbarowe


Ucierane ciasto można upiec z ulubionymi owocami. Ja na dziś wybrałam rabarbar!

Składniki:

Ciasto 
(na dwie foremki 23x12 albo jedną kwadratową o boku 23-24) :
170g masła
1 i ¼  szklanki cukru pudru
3 jajka
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii / cukier wanilinowy
Pół łyżeczki soli
1 i ¼ szklanki mąki
¾ łyżeczki proszku do pieczenia
Około 600g rabarbaru

Kruszonka:
125g roztopionego masła
                                                         ¾ szklanki cukru
                                                        Szczypta soli
                                                        1 i ¼ szklanki mąki pszennej

Przygotowanie:

Rabarbar umyć, obrać i pociąć na mniejsze kawałki.  Można zostawić  kilka słupków do dekoracji, tak jak ja to zrobiłam.
Mąkę przesiać i połączyć z proszkiem do pieczenia i solą.
Masło utrzeć mikserem na jasną i puszystą masę. Dodawać cukier dalej ucierając. Stopniowo jedno po drugim dodawać jajka miksując do połączenia składników. Dodać ekstrakt z wanilii i zmiksować.
Do zmiksowanej masy dodać mieszankę mączną, lekko wymieszać.
Formę lub foremki  wysmarować masłem.
Ja zmieszałam rabarbar z ciastem, a słupki ułożyłam na środku foremek. Nie starczyło mi masła na kruszonkę J . Można najpierw wylać ciasto, potem ułożyć rabarbar i obsypać kruszonką .

Piec w temperaturze 180 stopni przez około 50-60 minut. Sprawdź patyczkiem trochę wcześniej,  gdy patyczek będzie suchy można wyjąć. Wystudzić i posypać cukrem pudrem.










Bon Appétit, Agata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)