ciasto ot tak






Jako, że bardzo lubię osładzać siebie i innych w każdej wolnej chwili dodatkowo upiekłam biszkopt.  Ostatnie wolne chwile trzeba przecież jakoś uczcić ;) No i jest to mój pierwszy dłuższy post. Dlatego dzisiaj przepis będzie nieco inaczej. Przedstawiam Wam mój słodki biszkoptowy torcik!




Składniki: (forma 16cm)

3 jajka
pół szklanki mąki pszennej
pół szklanki cukru
15g mąki ziemniaczanej
łyżka kakaa
ulubiony dżem
masło i kakao na polewę
ew. ozdoba - u mnie maliny


Przygotowanie:


Agata upiec ciasto chciała,
białka od żółtek oddzielić miała.
Gdy prawie ubite tak już stały
tylko na cukier cierpliwie czekały.
Kiedy piana już będzie ubita
masa staje się smakowita.
Każde żółtko powolutku
żeby ciasto doszło do skutku.
Ostrożnie łyżką zamieszała
i przesiane mąki dodała.
Nie zapominając o kakale
bo ciasto wyjdzie niedbale.
Piekarnik do 180 stopni nagrzała.
Do formy biszkoptową masę wlała.
Tak czekała kwadranse trzy.
Już czekoladową polewę robimy.
Masło z kakaem oprószone
zostało dzięki parze połączone.
Zaraz gotowe, stół nakrywamy.
Biszkopt na pół przekrajamy.
Do środka dżem ulubiony
malinowy, porzeczkowy, truskawkowy.
Już na wierzchu króluje kakao,
mam nadzieję, że wszystkim smakowało. ;)


Agata       


9 komentarzy:

  1. Jaki piękny! Niby ot tak, a wyszło wspaniale. No i rymowanka z przygotowania: rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam właśnie okazję na upieczenie takiego torcika, maliny mnie uwiodły:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ładnie wszystko wygląda ale "kakao" się nie odmienia :) tak na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, normalnie "kakao" się nie odmienia. Jednak odmiana jest dopuszczalna w swobodnej polszczyźnie i to nawet znajduje się w słowniku! Tak przynajmniej mówi internet :)

      Usuń
  4. pysznie wygląda!
    Mam zaszczyt nominować Twój blog do Versatile Blogger Award
    Po szczegóły zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny opis przygotowania. ;D

    OdpowiedzUsuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)