tort czekoladowo-hitowy



Przed chwilą skasowałam niechcąco ten wpis, musiałam go przepisać od nowa. Musiałam, bo był wyjątkowo pyszny i bez wątpienia jest warty do wypróbowania. Tort oreo - wersja hitowa.



Składniki:

Na tortownicę 24 cm:
1 3/4 szklanki mąki
2 szklanki cukru
2 jaja
3/4 szklanki kakao
1/2 szklanki oleju
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki sody
1 szklanka maślanki
1 szklanka rozpuszczonej gorzkiej czekolady (1 tabliczka + gorąca woda)
1/2 łyżeczki soli

Krem:
500 g serka śmietankowego
1 1/2 szklanki śmietanki 30%
1 1/4 szklanki cukru pudru
paczka ciasteczek - mini hitów pokruszonych na małe kawałeczki, + do dekoracji

Przygotowanie:

Mąkę i kakao przesiać. Wymieszać razem z cukrem, proszkiem do pieczenia, sodą i solą. Maślankę wymieszać z jajkami i olejem. Obydwie masy połączyć ze sobą. Dodać rozpuszczoną czekoladę i dokładnie wymieszać. Ciasto przelać do tortownicy. Piec w 180 stopniach przez około 60 minut lub aż do suchego patyczka. Wyjąć foremkę i zostawić do wystudzenia. W tym czasie przygotować krem.

Serek utrzeć z cukrem. Dodawać stopniowo śmietankę miksując do uzyskania gładkiej masy. Dodać pokruszone ciasteczka i wymieszać.

 Biszkopt pokroić na 3 blaty. Każdy z nich wyłożyć kremem. Można także tak jak ja - obłożyć boki tortu i udekorować ciasteczkami. 



1 komentarz:

  1. w pierwszy momencie myślałam, że to oreo ciasteczka:) kiedyś ich dużo jadłam, tort wygląda smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)