puszysty omlet biszkoptowy + pierwszy artykuł w sieci


Omlet, można by było powiedzieć jeszcze gorący, bo sprzed chwili. Na śniadanie zrobiłam takie dwa, jeden dla mnie i jeden dla młodszego brata. Pierwszego zaserwowałam szybko dla Wiktora, a drugi został do "sesji". Nawet nie zdążyłam ładnie ułożyć go do zdjęcia, a Wiktor stał już za moimi plecami - "Chcesz mi oddać swojego?" 

Muszę się jeszcze pochwalić, bo moje mini-pacakesy są o tutaj:
"Miasto kobiet" opublikowało mój przepis, jest co świętować, więc idę piec ciasteczka!





Składniki na 1 omlet:

1 łyżka mąki
1 jajko
1 łyżeczka cukru pudru
szczypta soli





Przygotowanie:

Białko oddzielamy od żółtka. Ubijamy je na sztywną pianę. Dodajemy szczyptę soli, aby lepiej się ubiło. Dodajemy żółtko i łyżkę mąki oraz cukier puder do smaku. Rozgrzewamy mała patelnię na średnim ogniu. Masę delikatnie wylewamy i krótko smażymy z obu stron aż do zarumienienia. Smacznego!








English version:

ingredients: 

1 tablespoon flour
1 teaspoon icing sugar
pinch of salt
1 egg

preparation:

Separate the egg white from the yolk. Beat the white until peaks form. You should start with a pinch of salt in the white. You have to keep beating white with a mixer until it stands up on its own when you pull it up. Add yolk, flour and sugar. Mix well. Heat a small pan over medium het. Gently add the mixture to the preheated pan. Cook on each side until pancake is cooked through.

1 komentarz:

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)