a może sernika? bardzo puszysty





Sernik upiekłam jeszcze wcześniej, jak widać na ostatnim zdjęciu - śnieżyca. Nie wiem jak Wy robicie serniki, ale ja pierwszy raz oddzielnie ubijałam białka i dopiero wtedy dodałam je do masy serowej. Do tej pory zawsze wrzucałam całe jajka. Przepis znalazłam na moich wypiekach jednak musiałam minimalnie go zmienić. Sernik bardzo dobrze komponuje się z kwaskowatymi malinami jako taki mały kontrast.


Składniki (tortownica 26cm):

spód:
300 gram mąki
100 gram cukru
100 gram zimnego masła
jajko
2 łyżki zimnej wody

(ciasta może trochę zostać, wtedy masę możemy zamrozić szczelnie owiniętą w folię i wykorzystać innym razem)

 
masa serowa:
750 gram twarogu półtłustego lub tłustego, zmielonego przynajmniej dwukrotnie. Może być wiaderkowy (ja użyłam)
szklanka mleka
pół szklanki śmietanki 30%
50 gram masła (w temperaturze pokojowej, powinno być miękkie)
4 łyżki mąki ziemniaczanej
5 dużych jaj
3/4 szklanki cukru pudru
cukier wanilinowy lub aromat

do podania:
mus malinowy
wiórki czekolady

Przygotowanie:

Spód:
Mąkę, cukier i masło zagniatamy nożem, lub szybko rękoma. Ciasto nie lubi "ciepłego", więc trzeba to robić w miarę szybko. Dodajemy jajko i wodę. Zagniatamy na jednolitą masę. Możemy włożyć do lodówki, jeśli jest mocno lepiące.
Wykładamy spód foremki (wyłożonej papierem do pieczenia) i pieczemy w 200 stopniach przez około 15 minut. Spód wyjmujemy z piekarnika i zostawiamy do wystygnięcia.

Masa serowa:
Twaróg miksujemy razem z masłem, cukrem, cukrem wanilinowym, żółtkami, mąką ziemniaczaną na gładką masę. Następnie, cały czas miksując dodajemy mleko i śmietankę. Masa będzie bardzo lejąca.
W oddzielnej misce ubijamy białka na sztywno. Można dodać szczyptę soli. Delikatnie przekładamy białka do masy serowej i ostrożnie mieszamy szpatułką aż białka się "wmieszają". Masę wylewamy na spód i pieczemy w 180 stopniach przez 60-70 minut. Ja piekłam równo 65. 
Ciasto zostawiamy do wystygnięcia w piekarniku, po jakimś czasie otwieramy drzwiczki, studzimy, wyjmujemy z piekarnika i czekamy do wystygnięcia.

Dobrze smakuje z musem malinowym i wiórkami czekolady. A mus malinowy zrobiłam tak:
Mrożone maliny umieściłam w małym rondelku, dodałam 2 łyżki wody i cukier do smaku. Podgrzałam mus. W małym kubeczku w niewielkiej ilości wody rozpuściłam 2 płaskie łyżeczki mąki ziemniaczanej i dodałam do gotującego się musu aby zgęstniał. 




English version:

Ingredients:
Pastry:
300 grams flour
100 grams sugar
100 grams cooled butter
1 egg
2 tablespoons cooled water
Cheese mixture:
750 grams curd cheese, minced at least 2 times
1 cup milk
0,5 cup heavy cream
50 grams butter, in room temperature, softened
4 tablespoons potato starch
5 large eggs
¾ cup caster sugar
vanilla sugar or vanilla extract 
Serving:
raspberry mousse
grated chocolate

Preparation:
Pastry: Mix the flour with sugar and butter. Rub between the fingers or use a knife. Add water and egg. Knead the dough until it is smooth.The pastry do not like warmth. If it is sticky place it in the frige. Line a springform pan (26 cm) with parchment paper and line it with the pastry. Bake in 200 degrees for 15 minutes. Leave to cool.
Cheese mixture: Separate eggs. Mix cheese with butter, yolks, sugar, vanilla sugar and extract until smooth. Mix in milk and heavy cream. Beat the egg whites until stiff and gently stir into the cheese mixture. Pour all of the filling into the pan, on top of the pastry.
Bake for about 60 - 70 minutes at 180ºC. Leave to cool. Chill in the fridge.

14 komentarzy:

  1. Przecudowny, ostatnio bardzo polubiłam serniki;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam serniki! Super wykonanie i zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A za oknem zima .. ja bym sobie zjadła kawałek takiego sernika właśnie dzisiaj do kawy :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  4. nadstawiamy talerzyki! :) Dziękujemy za zdjęcie!

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda wspaniale!
    uwielbiam serniki wszelkiej maści :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie piękne zdjęcia, a ten sernik wygląda oszałamiająco :) Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chcę kawałek tego sernika! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie wygląda sernik!
    a dodatkowo to moje ulubione ciasto . ; ))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale super zdjęcia !
    Urzekł mnie ten sernik ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje ukochane ciasto ... Twój sernik wygląda wspaniale ...
    Śnieżyca za oknem , a na talerzyku kawałek sernika i kawa ze spienionym mlekiem w kubku - rozmarzyłam się :):)

    OdpowiedzUsuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)