ciastka owsiane z żurawiną i białą czekoladą



No więc tak, te ciastka nie są zbyt dużą nowością na tym blogu. W różnych wersjach robiłam je już wiele wiele razy. Ważne jest, żeby migdałów pod żadnym pozorem nie mielić w różnych robotach, maszynach, urządzeniach. Nawet nie wolno wam o tym myśleć! Za każdym razem jak to robiłam ciastka wychodziły też dobre, ale nie były wystarczająco "chrupkie". Dobrze przechowywane będą twarde bardzo bardzo długo. Jednak tym razem postanowiłam upiec je z białą czekoladą, smak jest wyjątkowy. A czekolada to przyjaciel, więc dodaj ją do ciasteczek :)

Jeśli chodzi o czekoladę to chyba reaguję podobnie jak Homer Simpson. Uwaga, cytuję sławne słowa: 
„Mmmmmmmmmmmmmmmmmm… chocolate….”




Składniki na 60-70 ciasteczek:

150g suszonej żurawiny, pokrojonej na mniejsze kawałeczki
300g mąki
150g cukru pudru
50g brązowego cukru, użyłam demerara
200g drobno posiekanych migdałów
100g posiekanej białej czekolady
200g masła
2 jajka
200g płatków owsianych
1/2 łyżeczki soli
                                                        łyżeczka proszku do pieczenia



Przygotowanie:

Żurawinę, czekoladę, mąkę, migdały, płatki owsiane, sól i proszek do pieczenia mieszamy. Masło ucieramy z cukrem i dodajemy wraz z jajkiem do masy z mąką. Wszystko dokładnie mieszamy. Można ręcznie!

Przygotuj piekarnik - nagrzać do 180 stopni. Wykładamy blaszkę papierem do pieczenia. Formujemy kulki, układamy na blaszce i maksymalnie spłaszczamy. Dużo nie urosną. Piec około 15 minut. Uwaga ciastka łatwo przypalić.



English version:

Ingredients:
150 grams dried cranberry
300 grams flour
150 grams icing sugar
50g brown sugar
200 grams chopped almonds
100 grams chopped white chocolate
200 grams butter
2 eggs
200 grams oats
1/2 teaspoon salt
1 teaspoon baking powder

Prepatation:
Mix cranberry, chocolate, flour, almonds, oats, salt, baking powder. In separate bowl cream butter, brown sugar and icing sugar until fluffy. Add egg. Mix all the ingredients together. Place the cookie dough on the prepared baking sheets. Flatten the dough balls. Bake for about 15 minutes in 180 degrees.

12 komentarzy:

  1. Świetne ciacha :] Kubek mleka albo herbaty do tego, a przez chwilę na nowo można poczuć się dzieckiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. pycha:) poproszę taką blachę a albo od razu dwie:D:D lubię takie ciastka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze robię je "hurtowo" i zdarza mi się robić przepis nawet potrójnie, a wtedy to ani jedna blaszka, ani dwie tylko ponad 10 :D

      Usuń
  3. Ciastka owsiane uwielbiam w każdej odsłonie :) Twój pomysł z żurawiną i białą czekoladą też bardzo mi się podoba. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio też robiłam owsiane ciasteczka ale z masłem orzechowym, chyba się od nich uzależniam :D Twoje wyglądają na powalające <3

    OdpowiedzUsuń
  5. super przepis:) i jakie śliczne zdjęcia:))

    OdpowiedzUsuń
  6. SUPER wygląd bloga!! i napewno smaczne ciasteczka! ;*
    zapraszam do mnie! ;>

    OdpowiedzUsuń
  7. piekłam podobne, boskie są!

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje ulubione, tylko robię bez dodatku migdałów. Muszę wypróbować Twoję wersję. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne Ci wyszły. Kompozycja białej czekolady i żurawiny bardzo udana!

    OdpowiedzUsuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)