Jak zostałam cukiernikiem, czyli muffinki bananowo-czekoladowe

banana & chocolate muffins with cooca crumb topping



Możecie uwierzyć, że pierwszy raz miałam masę cukrową w ręku? Bo ja do tej pory nie wierzę. Dzielnie gniotłam i wałkowałam masę cukrową, aż powstały moje pierwsze dekoracje.
Kiedy muffinki były jeszcze w piekarniku próbowałam nabrać brata i jego koleżankę, że zaraz z doniczek same z siebie wyrosną kwiaty, bo "ziemia" wyglądała niemal autentycznie... ostatecznie dzieci nie dały się przekonać, a jeszcze trochę i by mi się udało!
Tak nie zwracając uwagi na dekoracje to pod spodem kryje się czekoladowo-bananowe ciasto z kakaową kruszonką. Z kryptobanana wyrosła róża, ten to ma zdolności.
Zdaję sobie sprawę, że nie widzicie za bardzo tych "środków", ale całość poza doniczką powstała jak najbardziej w celu szybkiego skonsumowania :)

Ps. W razie gdyby ktoś był zainteresowany chętnie poinstruuję jak zrobić masę cukrową i wylepić kwiatki :)
Przepis powstał na podstawie mojewypieki.com. (w komentarzach wiele osób pisało, że muffinki nie chcą się upiec, ale wydaje mi się, że chodzi tu o banana i przez niego babeczki są wilgotne)


Składniki, około 10-12 muffinek: 

1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka płatków owsianych
3 rozgniecione banany
2/3 szklanki cukru
40 ml oleju
1 szklanka mleka
1 jajo, duże
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki kakao
100 gram gorzkiej czekolady, posiekanej

na kruszonkę:
50 gram mąki
35 gram cukru
40 gram zimnego masła
2 łyżki kakao


Przygotowanie:

W jednej misce wymieszać mąkę, płatki owsiane, cukier, proszek do pieczenia i kakao. W oddzielnej misce rozmieszać jajko z olejem, rozgniecionymi bananami i mlekiem. Zawartość obu misek połączyć. Dodać czekoladę, wymieszać. 

Wszystkie składniki kruszonki wrzucamy do miski i rozcieramy między palcami na kruszonkę.

Ciasto rozłożyć do papilotek. Posypać kruszonką. Piec w 190 stopniach przez około 25 minut. Muffinki mogą się wydawać "niedopieczone" ale to może być sprawka bananów. Chyba, że rzeczywiście macie tam niezłą papkę, to broń Boże nie wyciągać!



English:
Ingredients:

1 cup flour
1 cup oats
3 mashed bananas
2/3 cup sugar
40ml oil
1 cup milk
1 egg
2 teaspoons baking powder
2 teaspoons cocoa powder
100gr dark chocolate (chopped)

In one bowl mix together flour, oats, sugar, baking powder and cocoa powder. In other bowl whish eggs, milk, oil and mashed bananas. Pour the dry ingredients into the wet all at once and stir just to combine. Add chocolate and stir.

crumble topping:
50g flour
35g sugar
40g cold butter
2 tablespoons cooca powder

In a medium bowl rub the butter into flour, cocoa powder and sugar until it resembles breadcrumbs.
Fill each muffin well about 2/3 full with batter, then divide the crumble topping on top. Bake in 190 degrees for about 25 minutes.



29 komentarzy:

  1. Chciałam napisać, że dawno nie widziałam czegoś tak pięknego i do tego jadalnego ale przypomniał mi się Twój wcześniejszy przepis na bunny cupcakes :)
    Kwiatki są niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak pięknie zrobiony wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wow , one są cudowne !!! masz wielki talent ;)
    podoba mi się nowy wygląd bloga ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Są śliczne! :) Szkoda tylko, że masa cukrowa tylko ładnie wygląda, bo w smaku niestety...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. wiadomość i poprzedni komentarz - nieporozumienie :) niewyspanie robi swoje. Masa cukrowa wcale nie była taka zła jak na mój gust, robiłam z pianek marshmallows, a ta jest znacznie mniej słodka niż tradycyjna

      Usuń
    3. Jeśli z pianek marshmallows to co innego :) myślałam, że to zwykła masa cukrowa, co nie zmienia faktu, że całość prezentuje się pięknie! :)

      Usuń
  5. śliczne zdjęcia, pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne! Za ładne, żeby jeść! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczny pomysł, a wykonanie na 6 z plusem! Pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Są niesamowite! Wyglądają rzeczywiście jak prawdziwe.. tylko pozazdrościć takich umiejętności cukierniczych :D
    ... i robisz piękne zdjęcia! Podsumowując: jestem zachwycona! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialne i przepiękne - nic innego mi do głowy nie przychodzi :)

    Ściskam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  10. z tym, że nie masz wcześniejszych doświadczeń z masą cukrową to tylko kokieteria prawda? :)
    wyglądają super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ręką na sercu - pierwszy raz miałam z masą cukrową do czynienia :)

      Usuń
  11. No pięknie, teraz to już róże z bananów wyrastają ;-) Ślicznie Ci wyszła dekoracja :-D

    OdpowiedzUsuń
  12. Czegoś tak pięknego w życiu nie widziała :) Super! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. wspaniałe :) i pomysł i wykonanie warte uznania :) pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, kapitalnie sie prezentują! :) Gratuluję talentu i cierpliwości ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziewczyno masz ogromny talent! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. świetny pomysł :) wyglądają bajecznie

    OdpowiedzUsuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)