szybki chlebek kokosowy


No taką pogodę to ja rozumiem. Chcę już lata, wolnego, truskawek. I przysięgam, że nie będę już narzekać jak będzie mi za gorąco. Nie chciałam Was zostawić bez posta, bo już jutro wyjeżdżam do Krakowa. Myślami bądźcie z nim przez kilka dni, bo tuż po powrocie z wycieczki, czytaj: w niedzielę, będzie bardzo bardzo bardzo pyszny przepis z wykorzystaniem tego właśnie chlebka. Ten ze zdjęcia był jeszcze tak ciepły, że niełatwo było go pokroić na cieńsze kawałki. Jedyną wadą jest to, że niestety szybko czerstwieje, ale na to i ja mam swoje sposoby... już niedługo zobaczycie :)


Składniki:

50g masła
3/4 szklanki wiórków kokosowych
3/4 szklanki mleka
1,5 szklanki mąki
0,5 szklanki cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki cynamonu
1 jajko
esencja waniliowa, ociupinę


Przygotowanie:

Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy proszek do pieczenia, cukier, cynamon i wiórki kokosowe. Całość mieszamy. W oddzielnej misce roztrzepujemy jajko, dodajemy mleka i esencji waniliowej i mieszamy. Na koniec dodajemy stopione i przestudzone masło i ponownie mieszamy. Stopniowo dodajemy mieszankę mączną, za każdym razem mieszamy. Przekładamy do malutkiej keksówki, jeśli nie macie- zawsze można przeobrazić to w okrągłe ciacho, ale to już raczej nie będzie miało postaci chlebka. Pieczemy około 40 minut w 180 stopniach. (Zależy od formy jakiej użyliście, najlepiej co jakiś czas sprawdzać. Podczas pieczenia pęka wierzch chlebka, stan upieczenia można sprawdzić patyczkiem)

13 komentarzy:

  1. Kokosowy chlebek? Tego jeszcze nie robiłam. Przepis szufladkuję^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, jak on musi smakować :) Marzy mi się na śniadanie z dżemem albo jakimś czekoladowym kremem!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo takiego jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś dla mnie :) A czy to wykorzystanie chlebka to aby nie tosty francuskie? Pytam, bo ja takie robię z różnych resztek ciast :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kurczę, rozgryzłaś mnie :) Ale to nie będą takie zwyczajne tosty francuskie. Wyszła mi prawdziwa śniadaniowa rozpusta :D

      Usuń
  5. a u mnie w piekarniku bananowy, hihihi :D

    OdpowiedzUsuń
  6. z masłem orzechowym? mmm pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładne zdjęcie! ; )
    Ślinka cieknie po ekranie. : D
    hehe.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Jako miłośniczka kokosu jestem zachwycona tym chlebkiem! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe jak smakuje z czymś na słono :D
    Wygląda pysznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. raczej nie polecam jeść go z pasztetem i ogórkiem kiszonym :D

      Usuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)