Bananowy sernik na jogurcie. Wersja bardzo lekka i najprostsza.



O godzinie 15:10 wyjęłam ciasto z piekarnika. Godzinę i 10 minut później nie było już po nim śladu. Sernik jest super lekki... prawie jak pianka. Nawet i bardziej puszysty od ptasiego mleczka. Zdaję sobie sprawę, że forma 16-cm nie jest za duża jak na 4-osobową rodzinę, ale 70 minut (wliczając stygnięcie i foto-seszyn) to niezły czas :D



Składniki:

350g gęstego jogurtu naturalnego
50g cukru
2 jajka
1 banan
2 łyżki mąki ziemniaczanej






Przygotowanie: 

Żółtka oddzielamy od białek. Banana rozgniatamy, żeby nie było grudek. Jogurt naturalny mieszamy z żółtkami, bananami, cukrem. Dodajemy mąkę ziemniaczaną i dokładnie mieszamy. W oddzielnej misce ubijamy białka na sztywną pianę. Można wspomóc się szczyptą soli. Ubite białka należy wmieszać do masy jogurtowej, ale bardzo delikatnie! Masę przekładamy do foremki (16cm) wyłożonej od spodu papierem do pieczenia. Pieczemy w 170 stopniach przez około 50 minut. Po dotknięciu środka ciasta, masa nie powinna być galaretowata i trząść się jak szalona na wszystkie strony. Jeśli wierzch zacznie się podpiekać, można przykryć go folią aluminiową.


81 komentarzy:

  1. Przepadłam...Ja to muszę zrobić, zaraz drukuję przepis! Wygląda tak delikatnie...

    Dziękuję Ci za taką bananową pyszotę!:*

    OdpowiedzUsuń
  2. świetnie wygląda, aż ślinka cieknie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda jak pyszny omlecik :D

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda pysznie :)
    no i te banany, rewelacja...

    OdpowiedzUsuń
  5. WOW! Ale niesamowicie wygląda! A smakować musi jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale śmieszny, krzywy banan. :D niestety, będę miała chyba do takiego sernika lekką awersję w najbliższym czasie, bo kiedy dzisiaj chciałam zjeść na drugie śniadanie takie bananowo-sernikowe gofry, gofrownica eksplodowała w trakcie ich przygotowywania. ;<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to się nazywa złośliwość rzeczy martwych... ja mam z takimi za dużo do czynienia :c

      Usuń
  7. Super wygląda :) Bardzo apetycznie, aż ma się ochotę na kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. to rzeczywiście musiał być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. taką prostotę, zwłaszcza sernikową to ja bardzo lubię! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy się nie spotkałam z takim przepisem, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  11. mmmmmmmmmm ale bym taki zjadla:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super. : ))
    Podoba mi się wydanie tego ciasta z jogurtem naturalnym. Widziałam już na jakimś blogu takie rozwiązanie, ale dopiero teraz skuszę się na wykonanie tego ciasta. Zachęca pięknymi zdjęciami! : D

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. teraz chyba będę bez przerwy obgryzać paznokcie i czekać w napięciu czy Wam wyszło :D

      Usuń
  13. Nie dziwię się że tak szybko zniknął, sama bym zjadła cały zaraz po wyciągnięciu z piekarnika ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. wow, wygląda naprawdę pysznie :)
    u mnie w domy to norma, że jak piekę coś w tortownicy to znika w mgnieniu oka :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda super! Bardzo jestem ciekawa smaku :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobię! Już mam w zakładkach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ten jogurt ma być bardzo gęsty? Musi być grecki czy może być zwykły naturalny (np. ZOTT)?

      Usuń
    2. Użyłam takiego: https://img.e-piotripawel.pl/5900820007256.jpg Nie jest on lejący, bardziej taki zwarty. Wydaje mi się, że ZOTT jest troszkę mniej gęsty niż Augustowski.

      Usuń
  17. masz dużo niebanalnych przepisów, bardzo mi się podoba Twój blog!

    OdpowiedzUsuń
  18. ale cudny i prosty serniczek ;) do tego zawiera w sobie składniki które mam zawsze w domu :) zapisuję!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Faktycznie prosto brzmi, ale wygląda mega smacznie, czasem potrzebuje takiego przepisu, żeby poprawić sobie humor.

    OdpowiedzUsuń
  20. Twój blog jest taki uroczy *.*
    A na takie ciasto chyba sama się niedługo skuszę, wygląda pięknie :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie dziwię się w ogóle że tak szybko zniknął, bo wygląda niezwykle apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Aaaa, zrobiłaś mu taka skórkę, jaką lubie najbardziej :-) A do tego wygląda trochę jak sernik japoński -leciutki i puszysty, choć przepis jest inny. Fajny!

    OdpowiedzUsuń
  23. jestem wielką fanką wszelakich serników! Twój wygląda obłędnie, nie dziwię się, że zniknął tak szybko :)

    OdpowiedzUsuń
  24. witam ale w składnikach nie ma twarogu czy to jogurt zastępuje twaróg?? jestem "noga" wypieczeniu to wszystko muszę mieć dokładnie podane a po drugie proszę podać czy to ma być jogurt naturalny czy jogurt grecki bo to jest ważne robiłam już ciasto jogurtowe ale z zakalcem:( Joanna proszę o odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jogurt zastępuje tu twaróg. Jogurt naturalny, użyłam Augustowskiego. Jest on gęstszy niż ZOTT, ale myślę, że grecki też się nada. Z http://www.naparze.com.pl/obrazy/kcal/Nabial/Jogurt%20naturalny%20-%20Tola.jpg robiła koleżanka i też wyszedł, ale po otwarciu odlej serwatkę, czyli ten płyn co czasem zbiera się na wierzchu jogurtu. W razie co, służę pomocą!

      Usuń
  25. uwielbiam serniki, a jeszcze bananowy!!!pycha, wykorzystam przepis na dzisiejszy deser :)

    OdpowiedzUsuń
  26. niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Po wyjęciu z piekarnika ciasto mi opadło i nie wygląda pokazowo (w czasie pieczenia dość mocno urosło). Co zrobiłam nie tak? Na szczęście super smak pozostał :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety sernik, w którym oddzielnie ubija się białka ma skłonności do opadania, bardzo ciężko jest tego uniknąć i myślę, że w pewnym sensie zależy to od naszego szczęścia ;) Może nie wystudził się do końca i zbyt gwałtowna zmiana temperatury (po wyjęciu z piekarnika) sprawiła, że opadł. Tak czy siak, nawet ten który nie opadł nie wygląda zbytnio pokazowo :)

      Usuń
    2. witam,
      by sernik nie opadł wystarczy po upieczeniu zostawić go na 15 minut w piekarniku z uchylonymi drzwiczkami .Powodzenia !

      Usuń
  28. Bardzo spodobał nam się ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  29. sernik bez sera! czy ten gęsty jogurt to może być grecki? banan mnie przekonuje-zapisuję przepis,do zrobienia!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie używałam greckiego, ale powinien pasować :)

      Usuń
    2. ja też w końcu upiekłam na zwykłym. Pyszne, leciutkie ciasto! Przepis ze zdjęciami dodałam na bloga z adnotacją, że pochodzi od Ciebie:) Pozdrawiam.

      Usuń
  30. Zaraz wyciągam z piekarnika ☺️😊☺️

    OdpowiedzUsuń
  31. Gdy bym miala jeszcE taka forme... mam tylko 24;/

    OdpowiedzUsuń
  32. A mi kompletnie nie wyszło :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a co takiego nie wyszło? Robiłam sernik kilka razy, zawsze wychodził! :<

      Usuń
  33. Piekarnik ustawić na góra i dol czy z termoobiegiem?

    OdpowiedzUsuń
  34. Jak myslisz w prodżiżu wyjdzie? Na stancji nie mam piekarnika. :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy w życiu nie używałam prodiża, ale może być ciężko, ponieważ sernik jest bardzo lekki i łatwo opada

      Usuń
  35. Czy można użyć maki kokosowej zamiast ziemniaczanej ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mąkę ziemniaczana możesz zastąpić mąką kukurydziana .powodzenia!

      Usuń
  36. Niestety nie miałam do czynienia z mąką kokosową

    OdpowiedzUsuń
  37. Będę próbowała zrobić ten sernik. Tylko, że mam formę 24 cm. Myślę czy nie dać o połowę więcej składników. Jak uważasz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, że można podwoić składniki, ale może być gorzej ze środkiem, lepiej piecz trochę dłużej i przykryj folią jak zacznie się za mocno rumienić

      Usuń
  38. Piec na termoobiegu czy na grzałce górnej z dolną?

    OdpowiedzUsuń
  39. Hej :) jak myślisz czy mogę cukier zastąpić miodem?:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Mój jest właśnie w piekarniku, a zapomniałam o mące... Ciekawe czy wyjdzie :D

    OdpowiedzUsuń
  41. mam pytanko, czy proporcje, które są podane sa na blachę srednicy 16 cm? pozdrawiam i zaraz sie zabieram za pieczenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Wie ktos moze czy jakbym zamiast banana dala truskawki to by wyszlo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie , banan ma inną konsystencję niż truskawki, chyba ze dołożysz kolejne deie łyżki mąki ziemniaczanej.

      Usuń
  43. Opadło mi i jest w środku mokre, znaczy się za krótko? Jaką ma mieć w środku konsystencje? Jak dotykam to ma się w ogóle nie trząść? Mimo zakalca jest bardzo dobre, jedynie następnym razem nie dam cukru bo dla nas za słodkie, sam banan wystarczy.

    OdpowiedzUsuń
  44. żółtka z bananem i jogurtem rozmieszać razem? (łyżką? mikserem?) czy najpierw utrzeć żółtka z cukrem a później dodać resztę?

    OdpowiedzUsuń
  45. Witaj :) własnie zrobiłam ciacho i bardzo prosto się go robi, nie miałam tortownicy 16 tylko 24 wiec podwoiłam składniki. Wyrosło bardzo pięknie, pięknie pachnie bananami w całym domu. :) myślałam ze wyszedł zakalec ale nie bo to taka pianka przecież. Ciekawe w smaku, mam nadzieje ze innym domownikom posmakuje :D pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Zrobiłam,bo wygląda na łatwy przepis no i te banany ale czy to ma być w formie pianki? bo nie wiem czy się mi upiekł czy to jednak surowa masa w środku jest,piekłam z godzinę,teraz wyłaczyłam piekarnik i zostawiłam w środku

    OdpowiedzUsuń
  47. Właśnie piekę tę bananową pyszność. Zobaczymy ile czasu zajmie konsumpcja mojej rodzinie :D

    OdpowiedzUsuń
  48. tylko 1 banana zużywa się na całe ciasto? nigdy nie piekłam,więc nie znam się, a wolę sie od razu nie zniechęcać do pieczenia jak mi praktycznie 1 ciasto w życiu nie wyjdzie, zwłaszcza,że wszycy piszą,że jest proste w zrobieniu:)

    OdpowiedzUsuń
  49. Czy zamiast banana mozna użyć truskawek? ;)

    OdpowiedzUsuń
  50. A jak nie oddałam serwatki z jogurtu to nie wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
  51. 170stopni w termoobiegu?

    OdpowiedzUsuń
  52. Droga Pieczona Truskawko:)
    Dziś upiekłam sernik według Twojego przepisu
    ( z lekkimi zmianami) i był niesamowity. Zamiast mąki ziemniaczanej dodałam budyń waniliowy, a zwykły jogurt naturalny zastąpiłam bardziej gęstym greckim. Wszyscy w domu nie mogli się od niego oderwać. Mam tylko jedno pytanie: czy ciasto po upieczeniu należy wyciągnąć z giracrho piekarnika, czy możemy to tam zostawić żeby aż ostygnie? Nie wiem, dlaczego ale podczas pieczenia bardzo ładnie mi wyrósł, a potem opad. Może dlatego, że zostawiłam go zamkniętego w gorącym piekarniku?? Mimo tego, że nie był tak wysoki jak u Ciebie droga Truskawko to i tak był znakomity w smaku i w wyglądzie :) Dziękuję za cudowną inspirację i czekam na kolejne. Pozdrawiam cieplutko;)

    OdpowiedzUsuń
  53. 2 tyg. temu robilam sernik z jogurtow z innego przepisu (internetowego), wyszedl pysznyabsolutnie zrobie Twoj wyglada BOSKO no i banan tez zrobi swoje,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  54. A jak by dodać 175g jogurtu naturalnego i 175g serka mascarpone?

    OdpowiedzUsuń
  55. moje ciasto wyszło przepyszne ale trzeba je jesc łyzka ;) dlaczego? co jest tego przyczyną?

    OdpowiedzUsuń
  56. zrobiłam dzisiaj wg przepisu..i niestety ale smakuje jak jogurt budyniowy na ciepło.. nawet moje dziecko nie chciało jeść..szkoda bo po tylu ahah i ohah myślałam,że przepis "uniwersalny" smaki każdemu przypadną do gustu..niestety nie

    OdpowiedzUsuń
  57. a mozna w formie do tarty 25cm? nie pieklam jeszcze ciast i nie mam sprzetu :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Pytanie laika, ktory nie dorobil sie jeszcze sprzetu do ciast :) mozna zrobic w formie do tarty?

    OdpowiedzUsuń
  59. Czy w tym przepisie nie powinno być jeszcze proszku do pieczenia?

    OdpowiedzUsuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)