Grillowane figi i truskawki z mascarpone i pistacjami. Grill kontaktowy Tchibo.

Grilled figs and strawberries with mascarpone and pistachios


Hej! Sezon grillowy dopiero co się zaczął, długie i słoneczne lato przed nami. Ale dziś nie będzie o pogodzie.  To co zawsze kojarzy się z latem to oczywiście grillowanie, które uwielbiam. Za czasów dzieciństwa (huhu, jak to dawno było), kiedy padały słowa "grill rodzinny" na myśl mogła przyjść mi tylko i po prostu kiełbasa. W moim przypadku kończyło się to tak, że siedziałam z pustym talerzem i skwaszoną miną. Chciałabym przedstawić Wam nową wersję... słodką.  Przekonam każdego, że grill wcale nie musi być nudny!



 Co powiecie na słodką wersję grillowania? Ja osobiście tradycyjnego grilla nie potrafię rozpalić, (chociaż ilość prób można by policzyć na palcach jednej ręki), nie dość, że się nastoisz i nachuchasz... a gdyby zebrać kilka takich jak ja - z uczty nici. Dlatego grill elektryczny to dla mnie rozwiązanie idealne. Przetestowałam grilla kontaktowego firmy Tchibo, jeśli myślicie nad zakupem - warto przeczytać. 

Bez wątpienia, urządzenie sprawdziło się w mojej kuchni. Nie jest ani trochę skomplikowane, mój 8-letni brat już się do niego dorwał i radzi sobie bez problemu. Grill posiada funkcje regulacji temperatury, sami możemy dostosować ją do naszych oczekiwań. Nie zapominajmy o lampkach kontrolnych, które informują nas o gotowości. Składane dwie platformy, z boku ma funkcję regulacji wysokości górnego rusztu. (schodki, które widać na zdjęciach) . Górna płyta to z pewnością jest coś, czego tradycyjny grill nie posiada, dzięki niemu możemy  ogrzewać potrawy z obu stron co pozwala nam na bardziej wymyślne dania. (serio, przydaje się!) To, co bardzo przypadło mi do gustu to opcja- bbq. Grill składany szybko zamienia się w tzw. "otwarty", rozkłada się na dwie części i możemy śmiało grillować na obu rusztach. Miejsca starczy nie tylko dla nas, ale i znajomych. Nagrzewa się szybko. Płyty są wyjmowane, jednak nie nadają się do czyszczenia w zmywarce. Jak do tej pory, z myciem nie zauważyłam większych problemów. Grill posiada małe naczynie, które zbiera tłuszcz. (widać na zdjęciu). Taką jeszcze jedną malutką wadą jest dość krótki kabel, musiałam wspomagać się przedłużaczem. Nie jest to sprzęt dla mocno wymagających grillo-masterów, ale w rodzinnym gronie czy na grillu ze znajomymi sprawuje się bez zarzutów. 

Z tego co wiem, nie każdy ma możliwość tradycyjnego grillowania w otwartej przestrzeni (działka, ogródek i te sprawy), czasem pogoda może nie dopisać, a takie urządzenie daje niewątpliwie więcej możliwości. Wygląda trochę jak opiekacz do kanapek, ale jest dużo większe. Ostatnie co przyszło mi do głowy pisząc recenzję - co tam z tego jaka teraz pogoda, BĘDĘ MOGŁA GRILLOWAĆ ZIMĄ! :D Na pierwszy słodki rzut poszły figi i truskawki. Przepis poniżej.






Składniki:

truskawki
figi
ser mascarpone
drobny brązowy cukier
miód
kilka pistacji
masło





Przygotowanie:

Ser mascarpone mieszamy z brązowym cukrem według własnych upodobań. Pistacje siekamy. Truskawki i figi kroimy na połówki. Nagrzewamy grill (średnia moc). Rozpuszczamy odrobinę masła na ruszcie, układamy owoce stroną wewnętrzną do rusztu. Grillujemy kilka minut. Truskawki miękną bardzo szybko, dlatego lepiej ułożyć je nieco później niż figi. Przygotowane owoce podajemy z mascarpone, polewamy miodem i posypujemy pistacjami.

12 komentarzy:

  1. wszystkie moje smaki, pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam takie sprytnego urządzenia, ale mam grillową patelnię, którą jestem zachwycona i jest fajowa:) Również uwielbiam grillowanie, szczególnie oscypki albo warzywa: bakłażan, cukinia... Słodkiej wersji nie jadłam, nawet nigdy o tym nie pomyślałam^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze niedługo pojawi się kilka nowych propozycji :)

      Usuń
  3. Świetnie Ci to wyszło :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chciałabym mieć właśnie takiego domowego grilla :)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. z truskawkami nie próbowałem, ale zmieni się to w ten weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapraszam do zabawy nominowani liebster blog award http://jestsmak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. wyśmienite :) zdecydowanie przebijają kiełbasę :) pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)