jello cookies, kolorowe ciastka z galaretką - bez barwników!


scroll down for English version


Kolorowe ciastka bez barwników? Ostatnio zbyt często eksperymentuję, ale wcale nie narzekam. Czasem coś wystrzeli, niekiedy wybuchnie, ale żadnych rannych nie odnotowano :D Do tradycyjnych potraw zdarza mi się dodać coś nowego, co potrafi zmienić całkowicie efekt końcowy. Łączenie starego z nowym, naszego z zagranicznym, zamiana jednego na drugie. Nietrzymanie się przepisu wcale nie jest takie złe, chociaż na pewno wśród nas są jacyś zwolennicy sprawdzonych potraw przedstawiam Wam całkowicie odmienione pastelowe ciasteczka.

Może kilka osób się domyśliło, macie tu teraz moje krótkie wyznanie: Mieszkam w dwóch różnych miejscach. Jedno na mazurach, gdzie jestem w większość dni wolnych od szkoły i w kilka weekendów w roku, a na co dzień przesiaduję w Gdyni, uczę się w liceum (bardzo pilnie, oczywiście) i żyję w sprzęto-ubóstwie. (Mikser, blender, talerze a nawet czasem i sztućce.) Do ucierania masy polecam użyć miksera, jeśli, tak jak ja, nie jesteście szczęśliwymi posiadaczami takich wynalazków - jest okazja, żeby pobrudzić sobie ręce i kilka widelców.



Składniki:

2 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
175g masła
1 szklanka cukru
1 duże jajko
4 opakowania galaretek ( ja użyłam dwóch opakowań o smaku mojito i po jednej blue curacao, i pink margarita)



Przygotowanie:


W dużej misce ucieramy masło na puszystą masę. Dodajemy stopniowo cukier. Na koniec mieszamy z jajkiem. 
Mąkę mieszamy z solą i proszkiem do pieczenia i dodajemy do masy maślano-jajecznej i dokładnie ucieramy. Ciasto dzielimy na 4 części. Do każdej dodajemy po jednej paczce galaretki. (Galaretki, których użyłam ważą 52g, tradycyjne galaretki są zazwyczaj większe, należy zwrócić na to uwagę :) Ucieramy bardzo dokładnie, aż masa będzie jednokolorowa, bez plam. 

Piekarnik nastawiamy na 160 stopni. Z ciasta formujemy kulki, mniejsze niż orzech włoski. Układamy na papierze do pieczenia. Mocno spłaszczamy. Ciastka rosną na boki, trzeba zachować odstęp. Pieczemy 5 minut na średniej półce. Po 5 minutach przykrywamy ciastka folią aluminiową, lepiej, żeby nie dotykała ciastek. I pieczemy kolejne 5-7 minut. To wszystko po to, żeby brzegi ciastek nie zbrązowiały. Jeśli nam na tym nie zależy, możemy pominąć folię. Po wyjęciu ciastka są bardzo miękkie i trudno je przełożyć na kratkę. Po około pół minuty delikatnie zdejmowałam je łopatką. Ciastka zaraz szybko stwardnieją. Jeśli chcemy, żeby były twardsze przechowujemy je w szczelnym pojemniczku.





Ingredients:
2 cups flour
1 teaspoon baking powder
pinch of salt
175g butter
1 cup sugar
1 large egg
4 pkg jello - i used two mojito flavoured, one pink margarita and one blue curacao

Preparation: In a large bowl cream the butter. Add sugar, beat until fluffy. Add egg and combine.
Mix flour, baking powder and salt. Add in the flour mixture. Separate the dough into 4 sections. Sprinkle one packet of jello onto each dough section and knead to combine. Preheat the oven to 160C degrees. Bake for 5 minutes. Cover using tinfoil. And bake again for 5-7 minutes. Gently remove from the oven to a cooling rack.



15 komentarzy:

  1. Przepis wart zapamiętania, galaretek do ciastek to ja w życiu nie dodawałam, nawet nie wiedziałam, że tak można i że się uda:)) Dzięki za podpowiedź^^

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wyglądają, a smak zdecydowanie mnie tu ciekawi. Galaretka w ciasteczkach? Warte spróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  3. ale mnie zaciekawiłaś :) wyglądają bombowo :) i te kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny pomysł! Muszę skorzystać :>

    OdpowiedzUsuń
  5. bez barwników ? a w galaretce jest tego mase...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodziło o to, że nie musisz posiadać w swojej szafce specjalnie kupionych barwników. Nie wszędzie są one dostępne, u mnie w mieście wcale ich nie ma, a galaretki możesz kupić na każdym rogu.

      Usuń
    2. Miałam napisać to samo, ale ok, już rozumiem zamysł ;)

      Usuń
  6. jak smakują?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są dość specyficzne w smaku, ciężko je opisać :D Mają dość silny posmak użytej galaretki

      Usuń
  7. czy można użyć jednej galaretki ???????????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, ale wtedy będzie smakowało 4 razy mniej galaretkowo i raczej nie wniesie to do smaku tyle co 4 opakowania ;)

      Usuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)