Słodka tarta z grilla


Można upiec ciasto na grillu? Można. Grill kontaktowy od Tchibo sprawdza się w tej funkcji znakomicie :D (recenzja: KLIK). Może nie jest to zbytnio wymyślny czy wyszukany przepis, ale nie mogłam się oprzeć pokusie i czegoś pysznego nie zgrillować. Ciasto tak samo można przygotować w piekarniku, ale w tym wypadku można zaskoczyć znajomych i zaserwować im taki eksperyment. Dodatkowo grill nagrzewa się o wiele szybciej! :) 

Koniecznie podawać z lodami, a jeszcze lepiej dodatkowo z posiekanymi migdałami!


Składniki:

Ciasto wykonałam z proporcji mąka:masło:cukier 3:2:1
czyli na 300g mąki dajemy 200g masła i 100g cukru
w zależności od tego jak dużą tartę chcemy uzyskać

kilka jabłek
odrobina cukru i masła




Przygotowanie:

Mąkę ucieramy z masłem i cukrem za pomocą noża lub szybko rękoma. Dokładnie wyrabiamy i formujemy kulę. Jeśli ciasto nie chce nam się połączyć można dodać odrobinę wody. Zawijamy w bezbarwną folię i wstawiamy do lodówki na pół godziny. Po tym czasie ciasto rozwałkowujemy BARDZO CIENKO na kształt okręgu. Jeśli ciasta będzie za dużo można śmiało wstawić je do zamrażarki i wykorzystać innym razem. Jabłka obieramy ze skórek, kroimy w cząstki, wydrążamy nasiona. Kroimy w jak najcieńsze plasterki, układamy na cieście, posypujemy cukrem. Tartę umieszczamy na grillu jabłkami do góry. Na jabłkach układamy gdzieniegdzie małe kawałeczki masła. Ustawiamy grzanie na prawie max i przymykamy górny ruszt (ale nie do końca, górny ruszt nie może dotykać jabłek). I tak pieczemy, aż brzegi zaczną się rumienić. Zależy to od grubości ciasta i mocy grilla. Ja piekłam 20 minut.

11 komentarzy:

  1. faktycznie nie pomyślałabym że ciasto można zrobić na grillu! dopiero odkrywam, że na powstać z niego mogą nie tylko kiełbaski czy karkówka, nie mogę się już doczekać sezonu na grillowanie, u mnie niestety jeszcze nie nadszedł, brak czasu :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Na patelni grillowej to się może nie udać, niestety. Więc albo sprawię sobie podobny grill, albo cierpliwie poczekam na nadarzającą się okazję, aż mi ktoś takie ciacho zrobi:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Łał, no jak zwykle oryginalnie ! Nie wpadłabym na ciasto z grilla :O Swoją drogą to nie mam patelni grillowej, ale ciiicho :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przyznać, że totalnie mnie zaskoczyłaś! :D Pozytywnie oczywiście! Tarta z grilla - genialne! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto z grilla, myślę, że dla wielbicieli grillowanej kiełbaski to deserek idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajna ta tarta, coś nowego jak dla mnie ;) tzn. w sensie ,ze z grilla ;p pewnie jest pyszna !

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzeba spróbować. Wspaniale pyszne dodatki

    OdpowiedzUsuń
  8. Na blogu jak zawsze pomysłowo. ; )
    Ciekawy pomysł - jednak takiego urządzenia nie posiadam..

    OdpowiedzUsuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)