Iced buns Paul'a Hollywood


Iced buns, które początkowo miały się nazywać iced fingers. Najpierw zrobiłam, potem poczytałam. Moje są  "bez nadzieniowe", bo tradycyjne angielskie bułeczki przekłada się bitą śmietaną i dżemem a podłużny kształt coś słabo mi wyszedł. Kiedy dojdę do wprawy zrobię prawdziwe iced fingersy :D Przepis pochodzi ze strony BBC - KLIK! a autorem jest Paul HollywoodThe Great British Bake Off ;)

Bułeczki upiekłam dla Marysi. Za wszystkie podwózki do domu (między innymi przed chwilą- w taką ulewę) należy jej się tort, a nie takie bułeczki <3



Składniki (12 bułeczek):

500g mąki
50g cukru
40g masła
2 jajka
14g suchych drożdży
2 łyżeczki soli (dałam jedną)
150 ml ciepłego mleka
140 ml wody



na lukier:
200g cukru pudru
5 łyżeczek zimnej wody



Przygotowanie:

Wszystkie składniki na ciasto poza 1/4 wody mieszamy ze sobą. Ciasto ugniatamy rękoma. Stopniowo dodajemy pozostałą wodę i ugniatamy przez 4 minuty.

Masę przekładamy na powierzchnię podsypaną mąką i wyrabiamy przez około 10 minut aż wyrobi nam się gładkie i elastyczne ciasto. Przekładamy je z powrotem do miski i przykrywamy wilgotnym ręcznikiem lub ściereczką, zostawiamy na godzinę do wyrośnięcia. 

Z ciasta formujemy bułeczki i umieszczamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Zachowujemy odstępy między bułkami. Zostawiamy je tak na 40 minut w ciepłym miejscu. 


Po wyrastaniu wkładamy do nagrzanego do 220 stopni piekarnika i pieczemy przez około 10 minut. Zostawiamy do wystygnięcia.

Lukier: Cukier puder przesiewamy do miski i stopniowo dodajemy zimnej wody. Lukier powinien mieć konsystencję pasty. Każdą z bułek zamaczamy w lukrze i szybko zjadamy :)

6 komentarzy:

  1. dobrze, że za chwilę mam obiad, bo się zrobiłam głodna, tak pyszne wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć, nominuję Cię do Liebster Award (http://nietylkokuchnia.blogspot.com/2013/06/troszke-o-mnie.html)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kształtu może nie mają przewidzianego, ale ważne, że smak tak :)

    OdpowiedzUsuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)