Momofuku's cornflake crunch - płatki przeszły na wyższy poziom


Chociaż nigdy tam nie byłam...na zabój zakochałam się w Momofuku Milk Bar.

"We're momofuku milk bar, a bakery in nyc. we make cookies, cakes, pies and more!"

Tak w dwóch zdaniach mówi o sobie sam Momofuku Milk Bar. O co chodzi z płatkami? Są one głównym składnikiem ciasteczek, których przepis opublikuję niebawem. Postanowiłam najpierw pokazać Wam kukurydzianą kruszonkę, ponieważ sprawdza się ona nie tylko w ciastkach, ale i jako posypka do lodów czy zamiennik zwykłych płatków śniadaniowych. Ja wyjadałam ją prosto ze słoiczka, a najlepsze były okruszki na dole :D A smak? Słodko-słono-mleczny. Najlepiej zabierzcie się za to sami ;)



Składniki:

170g płatków kukurydzianych (5 cups)
40g mleka w proszku
40g cukru
1 łyżeczka soli
130g rozpuszczonego masła







Przygotowanie:

Nagrzewamy piekarnik do 135 stopni. Płatki przesypujemy do miski i kruszymy do mniej więcej 1/4 oryginalnego rozmiaru. Dodajemy mleko w proszku, cukier i sól. Trząsamy miską do przemieszania składników. Dodajemy masło i mieszamy aż pokryje płatki. Masło powinno sprawić, że płatki się pozlepiają.  Masę rozsypujemy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy przez  około 20 minut. Zostawiamy do wystygnięcia.



8 komentarzy:

  1. słodko słone smaki to coś dla mnie! :) czekam na przepis na ciacha! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja w ogóle nie przepadam za płatkami do mleka...

    OdpowiedzUsuń
  3. To teraz tylko czekać w czym jeszcze wykorzystasz tą kruszonkę, oprócz bezpośredniego pakowania kawałków do buzi ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Przełknęlam głośno ślinkę... Cóż to takiego smacznego!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmm, brzmi kusząco! Zdecydowanie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę, że też je pokochałaś. :D O, żebyś lodów jeszcze spróbowała, NIEBO <3

    OdpowiedzUsuń
  7. oo świetne! zrobię, zrobię, zrobię! :) o momofuku słyszałam już z książki 'Paryż mój słodki', także ten przepis trafia już do mych zakładek no i..czekam na te ciasteczka! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uu no super super :D Nigdy jeszcze nie robiłam nic z momofuku, ale czuję, że to też moje smaki! Muszę się wreszcie skusić! :)

    OdpowiedzUsuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)