Sernikobrownie z wiśniami



Czasem najdzie mnie ochota na coś wybitnie czekoladowego. Wtedy nawet upały nie odciągną mnie od jeszcze cieplejszego piekarnika. Co się stanie kiedy pomiędzy mocno czekoladowe brownies wciśnie się sernikowa warstwa? SERNIKOBROWNIE! :D Właśnie to upiekłam. Nie pomijajcie kwaskowatych wiśni, dzięki nim ciasto jest mniej przesłodzone niż by było bez nich. Chociaż następnym razem dałabym mniej cukru, czasem przyda się taka solidna osłoda ;)

Składniki:

300g gorzkiej czekolady
300g masła
600g cukru pudru (następnym razem dałabym odrobinę mniej)
7 jajek
170g mąki pszennej
750g twarogu tłustego lub półtłustego zmielonego przynajmniej 2-krotnie
100g wydrylowanych wiśni




Przygotowanie:


Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i zostawiamy do ostygnięcia. Masło i 375g cukru ucieramy do uzyskania gładkiej masy. Dodajemy 4 jajka, po dodaniu jednego miksujemy. Wlewamy roztopioną czekoladę i miksujemy aż masa będzie jednolita. Dodajemy mąkę i dokładnie mieszamy szpatułką. Wylewamy połowę masy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia.

Twaróg ucieramy z pozostałym cukrem i 3 jajkami. Kiedy masa będzie gładka, wylewamy ją na czekoladowy spód i przykrywamy pozostałą masą czekoladową. Najlepiej jest to robić za pomocą łyżki. Masa jest bardzo gęsta i trudna do rozprowadzenia. Ja robiłam pojedyncze "kleksy", które potem rozsmarowywałam. 

Na wierzchu układamy wiśnie. Pieczemy w 170 stopniach przez 45-60 minut. Studzimy w piekarniku z uchylonymi drzwiczkami.







20 komentarzy:

  1. Sernikowbrownie 'robię' już od dawna. Chyba powinnam się w końcu bardziej zmobilizować! ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. to zdecydowanie moje ulubione ciacho. Kawałeczek wystarczy, aby zaspokoić swoją czekoladową zachciankę ;)
    jakie dłuugie włosy! zazdroszczę, moje jakby w ogóle nie chciały rosnąć :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. latem podobno rosną szybciej :D

      Usuń
    2. w takim razie cierpliwie czekam na efekty :D

      Usuń
  3. wygląda wspaniale!
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sernikobrownie to chyba jedno z najlepszych ciast :) Połączenie dwóch, które są po prostu obłędne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Biorę, natychmiast!:) Chociaż brownies z sernikiem nie próbowałam z przyczyn oczywistych:p ta wersja mnie ciekawi^

    OdpowiedzUsuń
  6. wiśnie z pewnością idealnie kontrastują się ze słodkim brownie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czekolada i wiśnie, czego chcieć więcej? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe... Kuszą swoim wygladem... Dasz kawałek? :D

    OdpowiedzUsuń
  9. pyszności, moje ulubione ciacho mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo apetycznie wygląda. Jadłabym! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. takie moje ulubione połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Biorę tego ciasta całą blachę! :) Pysznie i sernikowo!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak najbardziej, jedno z najlepszych ciast :)

    OdpowiedzUsuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)