Dżem bananowy z cynamonem


Wszyscy stwierdziliśmy, że ten dżem będzie idealnie pasował do naleśników. Gęsty i kremowy. Bananowy. To już ostatni z dżemów, nie będę Was więcej męczyć moimi przetworami, bo w kolejce nowe przepisy. Dodatkowo powoli uaktualniam przepisy w menu z boku... i... możecie poczytać troszkę o mnie, bo coś tam nabazgroliłam ;) Pomóżcie mi się spakować do Gdyni!







Składniki:

4 banany pokrojone w plasterki
1/4 szklanki cukru
2 łyżki soku z cytryny
około 1/4 szklanki wody
1/4-1/2 łyżeczki cynamonu





Przygotowanie:

Wszystkie składniki umieszczamy w rondelku, podgrzewamy na małym ogniu. Ugniatamy banany za pomocą widelca. (+Blendujemy jeśli potrzeba. Ja miksowałam) Trzymamy na ogniu do uzyskania odpowiedniej konsystencji. To nie będzie długo :)

19 komentarzy:

  1. Ten dżem podoba mi się chyba najbardziej ze wszystkich do tej pory - uwielbiam banany :) A próbowałaś może czekobanana? Jest jeszcze lepszy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekobanana nie, ale czekotruskawkę i czekośliwkę robiłam wieki temu :) A banan i czekolada to przepyszne połączenie :)

      Usuń
    2. Ja robiłam niedawno czekowiśnie - pychota :)

      Usuń
  2. Ach, musi smakować obłędnie<3 Co do czekobanana zdecydowanie zgadzam się z Whiness!

    OdpowiedzUsuń
  3. Banan i cynamon to najlepsze połączenie jakie mogę sobie wyobrazić. Często dodaję do niego jabłko <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny dżemik. : ) Bardzo podobają mi się Twoje dżemowe pomysły! Najbardziej cukiniowy i morelowo-brzoskwiniowy przypadł mi do gustu. : D

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę przyznać, że jeszcze nigdy nie robiłam przetworów z bananów, ale narobiłaś mi ogromnej ochoty na taki dżem i pewnie się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja ci mogę pomóc w pakowaniu w zamian za parę słoiczków takiego dżemu, co ty na to? :D

    OdpowiedzUsuń
  7. banan i cynamon ? uwielbiam to połączenie ;) dobrze, że taki dżemik można zrobić o każdej porze roku, ale na co czekać , pewnie pyszny! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszniutki i już w słoiczkach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Do racuchów także będzie pasował:) Śliczne wydanie dżemu - jak zwykle. Od Ciebie powinni się uczyć producenci:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jutro lecę do sklepu po banany i robię ten dżem ! Propozycje czekobanana też brzmią zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń
  11. ładnie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  12. Ile można przechowywać taki dżem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez wekowania? raczej nie długo i koniecznie w lodówce

      Usuń
  13. Uwielbiam cynamon z bananem jeszcze nie próbowałam? Pora więc to zmienić! :) A przy okazji zapytam, bo pierwszy raz tu jestem? Sama projektujesz nalepki na dżem czy można je gdzieś kupić? Są piękne!!! Pozdrawiam ANia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te nalepki są wydrukowane i przyklejone zwykłym klejem :) Niestety plik miałam zapisany na komputerze przed usunięciem wszystkiego, ale wzory znalazłam w googlach "grafice"... Wpisz "jam labels template" - będzie ich dużo :)

      Usuń
    2. Dziękuję!!! A jutro mam w planach zrobienie tego dżemu :) Pozdrawiam

      Usuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)