Dżem o smaku ciasta marchewkowego


Mam dla Was 6 przepisów na dżemy. Niezwyczajne dżemy :) Widzicie tam w tle, ile jeszcze ciekawych smaków na Was czeka? :D Na pierwszy rzut idzie ciasto marchewkowe zamknięte w słoiku, dla fanów marchewkowego ciasta. Chociaż do konfitury nie dodawałam rodzynek (bo nie wszyscy u nas lubią takie małe rozgotowane "cosie" i zazwyczaj wydłubują je z sernika), myślę, że dżem będzie dobrze się sprawował jako przełożenie marchewkowego lub korzennego ciasta. 




Składniki:

0,4kg marchewki
puszka ananasów, razem z zalewą
gruszka
szklanka cukru
około 1,5-2 mieszanej łyżeczki przypraw (użyłam mieszanki z goździkami, gałką muszkatołową, cynamonem, imbirem...) jeśli nie macie mieszanki, użycie ulubionych korzennych przypraw
2 łyżki soku z cytryny
opcjonalnie: rodzynki


Przygotowanie:

Ananasy kroimy, wrzucamy do garnka razem z zalewą. Marchewkę tarkujemy na tarce o małych oczkach, dodajemy do ananasa. Sok z puszki po ananasach sprawi, że marchewka nie będzie ciemnieć. Gruszkę obieramy, kroimy w kostkę. Łączymy wszystkie składniki, Gotujemy, aż marchewka zmięknie, a konsystencja będzie zadowalająca, w trakcie gotowania można użyć blendera.










14 komentarzy:

  1. Od razu zainteresowałaś mnie tym przepisem ;D Jednak czytając przepis jakoś te ananasy mnie odstraszają.. Ale widze w tle zielony dżem więc pewnie z kiwi lub agrestu ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często do ciasta marchewkowego dodaje się ananasy ;) Zielony nie jest ani z kiwi ani z agrestu.

      Usuń
  2. smak dżemu powala !! chciałabym go spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. pomysł na taki dżem bardzo mi się podoba! jak najbardziej do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ciekawy pomysł, super :D Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. No to mnie teraz zaintrygowałaś ... ananas z marchewką i w dodatku tak zacnie doprawiony... oj jestem ciekawa jak smakuje. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy pomysł :) Bardzo bym chciała spróbować takiego cuda :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podoba mi się taki pomysł! ; )
    Skąd czerpiesz inspiracje do takich ciekawych słodkości? : D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zewsząd ;) Głównie są to blogi amerykańskie, znalazłam przepis na dżem marchewkowy i troszkę go urozmaiciłam :D

      Usuń
  8. Może masz jeden słoiczek za dużo?:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne to! Zrobię chyba, bo ciasto marchewkowe kocham, czekam na więcej :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Już go uwielbiam! ^_^
    Taki mały słoiczek, a tyle radości :)

    OdpowiedzUsuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)