Dżemy brzoskwinia-lawenda i brzoskwinia-morela-wanilia

Dokładnie 8 godzin temu wróciłam z wyjazdu. Nie chcę nawet patrzeć na zapakowane torby. Po prostu usiadłam na podłodze, na dywanie (,bo na żadnym ze stołów nie ma przecież jeszcze miejsca na laptopa)  i zaczęłam pisać przepis. Tak bardzo brakowało mi blogowania :D
A dodatkowo mam super sposób na obieranie brzoskwiń - skórka schodzi jak z płatka ;)

Całe brzoskwinie nacinamy, umieszczamy w większym garnku, zalewamy wrzącą wodą. Skórka powinna lekko odejść. Przekładamy je do garnka z zimną wodą z kostkami lodu. Czekamy chwilę. Wyjmujemy. 
Skórka schodzi już po lekkim potarciu ręką.

Dlatego dziś kolejne dżemowe przepisy. Tym razem troszkę bardziej tradycyjne. 

Dżem brzoskwinia-lawenda:



Składniki:

1kg brzoskwiń, obranych, pokrojonych w kostkę
1,5 łyżeczki kwiatów suszonej lawendy
3/4 filiżanki gorącej wody
około 1/3 szklanki wody
2 łyżki soku z cytryny
cukier, dałam 8 łyżek




Przygotowanie:

Lawendę zalewany wrzącą wodą. Filiżankę przykrywamy spodkiem, zostawiamy na co najmniej 40 minut. Usuwamy lawendę za pomocą siteczka. Wodę zostawiamy
Brzoskwinie umieszczamy w garnku razem z 1/3 szklanki wody, wodą z lawendy, cytryną, cukrem. Podgotowujemy przez około pół godziny lub do uzyskania odpowiedniej konsystencji.









Brzoskwinia-morela-wanilia




Składniki:

1kg brzoskwiń, obranych, pokrojonych w kostkę
8 moreli, obranych i pokrojonych w kostkę
1/2 laski wanilii
cukier, dałam około 8 łyżek
2 łyżki soku z cytryny
1/2 szklanki wody





Przygotowanie:

Brzoskwinie umieszczamy w garnku razem z morelami, wodą, ziarenkami z wanilii, całym pustym strąkiem, cukrem i sokiem z cytryny. Podgotowujemy około pół godziny lub do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Strąk wanilii wyjmujemy.

11 komentarzy:

  1. Mogłabyś sprzedawać te swoje wszystkie konfitury i jestem pewna, że cieszyłyby się ogromnym zainteresowaniem :) Sama ustawiłabym się w kolejce po kilka słoiczków! Tworzysz nietypowe połączenia smakowe w pięknej oprawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jedno z moich marzeń, założyć cukiernio-kawiarenkę i sprzedawać swoje wyroby <3

      Usuń
    2. Marzenia trzeba realizować! Do dzieła:)

      Usuń
  2. Ale jak to bez skórki? Ja nawet dżemy robię ze skórką, żal ją wyrzucać! :(

    No i podziwiam za taki power do pisania notki od razu po powrocie!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam te słoiczki i to, co w nich jest<3

    OdpowiedzUsuń
  4. Hey,
    Czy mogłabyś powiedzieć na ile słoiczków jest ten przepis (Brzoskwinia-morela-wanilia)?
    Z góry dziękuję!
    p.s. Wszystkie dżemy prezentują się niezwykle smakowicie. O smaku ciasta marchewkowego - zrobiony, smak intrygujący :-) W kolejce cukiniowe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszły mi 3 średniej wielkości słoiczki :)

      Usuń
  5. gdybym tylko miała lawendę... w smaku musi być przepyszne! uwielbiam brzoskwinki *-*

    OdpowiedzUsuń
  6. A gdzie można dostać lawendę suszoną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam na targu, czasem jest w aptece, a na pewno znajdziesz w sklepach internetowych.

      Usuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)