Ciasteczka sernikowe z oreo - Oreo cheesecake cookies.


Uwielbiam serniki, a najbardziej te zwarte i kremowe. Puszyste też smakują, ale te cięższe zdecydowanie wygrywają. Pewnie duża część z Was słyszała o serniku z ciasteczkami, a chociażby o cieście ze spodem z oreo.  Co gdyby tak składniki zamienić rolami? Ciasteczka sernikowe? Dodatek twarogu/sera w ciastkach był strzałem w dziesiątkę. Tym razem ciastek nie piekłam sama, a z osobą, która tak jak ja uwielbia słodkie kuchenne czary. Oficjalnie z Olą poznałyśmy się na spotkaniu blogerek (Trójmiejskiej Solniczki!), chociaż bloga Cukrowej Wróżki odwiedzałam już od dłuugiego kawałka czasu. Nowa znajomość zaowocowała wspólnym pieczeniem ciasteczek "po naszemu". Oreo cheesecake cookies - nic dodać, nic ująć!




Składniki:

2 szklanki + 2 łyżki mąki
1/2 łyżeczki sody
140g masła w temperaturze pokojowej
1/3 łyżeczki soli
2 kopiastych łyżek twaogu 3-krotnie zmielonego, lub wiaderkowego
1/2 szklanki brązowego cukru - zmiejszyłam ilość. W oryginale - 1 szklanka
1/2 szklanki białego cukru
1 duże jajko
14 ciasteczek oreo - w oryginale - o kilka więcej




Przygotowanie:

Mąkę mieszamy z sodą i solą. W oddzielnej misce ucieramy masło wraz z twarogiem oraz cukrem białym i brązowym. Dodajemy jajko. Następnie stopniowo dodajemy mąkę. Mieszamy i mieszamy, aż uzyskamy jednolite ciasto. Masa jest dość ciężka do mieszania. Na sam koniec dodajemy pokruszone oreo. Masę schładzamy w lodówce przez co najmniej godzinę. Jednak - im dłużej, tym ciastka wyjdą smaczniejsze. Najlepiej ciasto schładzać przez 24 godziny.
Piekarnik rozgrzewamy do 170 stopni. Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia układamy ciasteczkową masę. Na jedne ciastko - 2 łyżki masy. Starajmy się aby ciasteczka były raczej wyższe niż szersze. Pieczemy przez 8-12 minut, aż brzegi zaczną się złocić.
źródło przepisu: stąd

15 komentarzy:

  1. O mamusiu! Podzielić się proszę ze mną :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale one muszą być pyszne! A jak wyglądają!<3

    OdpowiedzUsuń
  3. super te ciasteczka! u mnie za niedługo szykuje się też wypiek z oreo -dla braciszka ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale masz w nich słodkie chorągiewki <3 Myślimy nad następnym przepisem! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie byłam na blogu Wróżki, oczarowała mnie tymi ciasteczkami - wchodzę tutaj i co widzę!:) Kolejne słodkie pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialny pomysł! Dobrze, że mam wszystkie składniki w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygrałaś, podbiłaś moje serce :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniami !!!! :)

    www.domowe-wypieki.com/tort-oreo/

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam Oreo, więc te ciacha na pewno też;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak orientacyjnie - ile mniej więcej wyjdzie ciasteczek z tego przepisu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę, ciężko mi powiedzieć :c Cukrowej Wróżce wyszły 2 blaszki :>

      Usuń
    2. mi wyszło 16 naprawdę dużych ciastek, ale są po prostu przepyszne, bezkonkurencyjnie wygrywają ze wszystkimi robionymi do tej pory, super przepis :D

      Usuń
    3. SUPER! :D Mogę dostać zdjęcia? Udostępniłabym na facebooku :)

      Usuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)