Migdałowe ciasto Nigelli



Dziś będzie bardzo krótko. Mam dla Was ciasto od Nigelli Lawson o mocno migdałowym aromacie. Nie jest nawet odrobinę skomplikowane, ale czasem podobno tajemnica dobrego smaku tkwi właśnie w prostocie :)

Ps. Czy wiecie, że od wczoraj na Pieczonych Truskawkach istnieje możliwość dodawania zdjęć przygotowanych słodkości? Na samym dole każdego wpisu znajdziecie przycisk "Cook'd". Do dzieła! 
A jeśli macie już jakieś zdjęcia - dodajcie. Chętnie zobaczę! :D


 Składniki:

250g marcepanu (użyłam w polewie czekoladowej)
250g masła
6 dużych jaj
150g cukru (zdecydowanie za dużo, dałam połowę)
esencja migdałowa, odrobinę
esencja waniliowa, odrobinę
125g mąki
pół łyżeczki sody
pół łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
płatki migdałów - opcjonalnie


Przygotowanie:

Marcepan kroimy w kostkę, ucieramy z masłem i cukrem. Kiedy pod wpływem ucierania masa zmięknie. Dodajemy po jednym jajku, ucierając po każdym. Następnie dodajemy esencje migdałową i waniliową.
Mąkę mieszamy z sodą, proszkiem do pieczenia i sodą, stopniowo dodajemy ją do mieszanki z marcepanem. Mieszamy do połączenia składników. Foremkę smarujemy masłem, wylewamy masę, posypujemy płatkami migdałów. Pieczemy 40-50 minut w 170 stopniach.





15 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda ;) Mam pytanie : gdzie podział się przepis na Twoje "jello cokies" z galaretką, bez barwników? ilekroć wchodzę w link, cały czas wyskakuje, że nie ma takiego wpisu... usunęłaś go może?;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkradł się jakiś mały błąd, pewnie kiedy zmieniałam wygląd strony coś przeoczyłam :c Ale już wszystko działa jak należy! Dziękuję, za czujność :D

      Usuń
    2. to ja dziękuję, teraz będę mogła w wolnej chwili zrobić ciastka mojej młodszej kuzynce ;)

      Usuń
  2. Kawusia i migdałowe ciasto? Jestem chętna! Uwielbiam ciasta o takiej klasycznej strukturze, niemal 'piaskowej':)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach, i jak tu nie lubić Nigelli? :) Z chęcią skusiłabym się popołudniem na kawałek takiego pysznego ciacha.

    OdpowiedzUsuń
  4. robiłam to ciasto kiedyś, pyszne jest:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam marcepan, uwielbiam Nigellę i uwielbiam to ciasto<3

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda świetnie ! na pewno kiedyś wypróbuję ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda jak gąbeczka, wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zamierzam zrobić je na urodziny babci, bo niestety nie mam czasu na tort. O jakiej średnicy użyłaś formy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co pamiętam składniki są podane na formę około 24cm, ale ja użyłam mniejszej tortownicy i zrobiłam kilka małych muffinek...

      Usuń
    2. mam nadzieję, że posmakuje babci! :D

      Usuń
    3. Dziękuję! Jak tylko upięke to postaram się dodać zdjęcie ;-)

      Usuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)