Chocolate chip cookie dough truffles.



Trufle cookie dough znalazłam u Bakerelli, wiedziałam, że prędzej czy później się za nie zabiorę. Chyba nie znam osoby, która nie lubi wyjadać surowej masy ciasteczkowej :) Takie są właśnie cookie dough truffles. Kiedy autorka pokrywa je czekoladą lub peanut butter coating (!) ja postanowiłam zrezygnować z demolowania kuchni i zostawiłam je takie jak prawdziwe ciastka przed włożeniem do piekarnika. 

Składniki:

115 gram masła (temp. pokojowa)
1/4 szklanki cukru
1/2 szklanki brązowego cukru
2 łyżki mleka
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
1 i 1/4 szklanki mąki
1/2 łyżeczki soli
100 gram czekolady, użyłam więcej. (Polecam tą z daimami! Pasuje idealnie)




Przygotowanie:

Masło ucieramy z cukrem białym i brązowym. Dodajemy mleko i wanilię, a następnie mąkę i sól. Mieszamy do połączenia składników, na samym końcu dodajemy czekoladowe groszki. Z masy formujemy kulki, umieszczamy je w lodówce, najlepiej na noc. Kulki można również przykryć polewą. Wtedy uformowane kulki wstawiamy do zamrażarki, a po 15 minutach maczamy w rozpuszczonej czekoladzie. Odkładamy na papier do pieczenia i wstawiamy do lodówki.

9 komentarzy:

  1. Niesamowity pomysl! Pamietam, jak ogladalam ze zdziwieniem w serialu 'Przyjaciele', jak Monika podjadala takie ciasto z miski. A od kiedy sama zaczelam je robic tez nie moge sie powstrzymac!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem tak - miskę po dobrym cieście potrafię niemal wylizać ;) Ale nie jestem pewna, czy takie trufle by mi smakowały. To już chyba nie to samo...

    OdpowiedzUsuń
  3. takie w czekoladzie maczane wciągnęłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam taką nieupieczoną masę ciasteczkową! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszą być niepoprawnie słodkie i tak samo pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, genialne :) i jak tu schudnąć :D

    OdpowiedzUsuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)