Wilgotne ciasto bananowe


Co mogę powiedzieć o cieście bananowym? Nie jest to typowy chlebek. Jest za to bardzo wilgotny, słodki i mocno bananowy, wielbiciele chlebków bananowych powinni być zadowoleni :D Zamiast lukru można przygotować polewę czekoladową, taka również będzie pasowała idealnie.



Składniki:

80g rozpuszczonego masła
100g jogurtu naturalnego
2 jajka
opakowanie cukru wanilinowego
80g cukru
2 dojrzałe rozgniecione banany
1 i 1/2 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
400g mąki
1 - 2 banany na wierzch ciasta
lukier z cukru pudru i wody


Przygotowanie:

Olej, jajko, cukier, cukier wanilinowy  jogurt i banan mieszamy ze sobą. W oddzielnej misce mieszamy mąkę i proszek do pieczenia. Łączymy zawartość obu misek. Masę wylewamy formy (ja użyłam długiej keksówki) na wierzchu układamy plasterki banana. Pieczemy około 20 minut w 180 stopniach lub aż do suchego patyczka. Po ostudzeniu dekorujemy lukrem.


11 komentarzy:

  1. Kocham banany, kocham wilgotne ciasta więc...kocham to ciasto! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ahhhhhh wsunęłabym kawałeczek, pysznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam bananowe desery, więc byłabym zachwycona! Na pewno kiedyś zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  4. Za bananami nie szaleję, przyznam się bez bicia, ale w chlebkach bananowych jest coś takiego, co absolutnie mnie zachwyca i bardzo je lubię; D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo apetycznie, chyba się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. hej, wyszło pyszne :)
    Ps. opakowanie cukru wanilinowego- ja mam gigantyczne opakowanie, więc proponuje następnym razem podać gramaturę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. oczywiście chodziło mi o to małe opakowanie - 16g :) Bardzo się cieszę, że smakowało! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. I takie wilgotne jest dużo lepsze, niż chlebek :D

    OdpowiedzUsuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)