Placek z truskawkami i kruszonką.





Tym razem mam dla Was kolejny przepis na ciasto z truskawkami, ucierane z kruszonką. Jest chyba nawet jeszcze prostsze niż poprzednia tarta z kremem, bo w zasadzie wszystko wystarczy tylko wymieszać, posypać truskawkami i kruszonką i wstawić do piekarnika. Tym razem po raz kolejny miałam przyjemność piec w kratkowanej foremce z DUKI, z którą bliżej możecie się zapoznać tutaj. W uroczym naczyniu ciasta smakują jeszcze lepiej! :D


Składniki forma 36x22cm:


na kurszonkę:
200g + 2 łyżki mąki
125 g masła, schłodzonego
65 g cukru pudru






na ciasto:
250g masła
200g cukru
5 jajek
250g mąki
50g mąki ziemniaczanej
około 750g truskawek, przecięte w połowie




Przygotowanie:

Kruszonka:Wszystkie składniki szybko ucieramy widelcem/nożem następnie rozcieramy palcami na kruszonkę. (Można dosypać trochę mąki jeśli kruszonka będzie zbyt morka)

Ciasto:Masło ucieramy razem z cukrem. Kiedy masa będzie jasnożółta i puszysta dodajemy sól i wbijamy jajka jedno po drugim, mieszając po każdym dodaniu. Mąki i proszek do pieczenia przesiewamy do masy maślano-jajecznej. Delikatnie mieszamy do połączenia składników. Część truskawek wmieszałam do masy, a częścią posypałam wierzch po wylaniu masy do formy (wyłożonej papierem do pieczenia). Na koniec posypujemy kruszonką i pieczemy w 175 stopniach przez 40-50 minut lub do suchego patyczka.








10 komentarzy:

  1. kwintesencja truskawkowego sezonu! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko, o zawiera w sobie kruszonkę jest stworzone dla mnie; D

    OdpowiedzUsuń
  3. Najprostrez, a za razem najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszności! ja bym mogła takie cuda jeść nawet na śniadania!
    zapraszam: cafeteria-katarynka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo przyjemne ciasto, już większość zjedzona :) a ile proszku? wsypałam łyżeczkę, i chyba ok (choć wyrosło mocniej niż na Twoich zdjęciach). pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo apetyczne, aż chce się zjeść!

    OdpowiedzUsuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)