Chrrrupiące ciastka z czekoladą i orzechami


Jestem osobą, która lubi ciężkie serniki, intensywnie czekoladowe brownie, a moje upodobania co do ciastek są cały czas takie same. Muszą być mocno chrupiące, łamiące zęby. Tak samo tym razem. Ciastka zmiękną trzymane na wierzchu, dlatego moje zawsze zawsze chowam w ulubionej ciasteczkowej puszce, tej naj-najszczelniejszej. Jak smakują? Nieco jak masło orzechowe, trochę czekoladowo, bez wątpienia pysznie :D


Składniki:

200g mąki
1/2 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
75g płatków owsianych
125g miękkiego niesolonego masła
170g cukru
1 małe jajko
żółtko z małego jajka
150g grubo posiekanych orzeszków ziemnych
200g posiekanej mlecznej, część zostawiłam do posypania po wierzchu tuż przed pieczeniem

Przygotowanie:

Masło ucieramy wraz z cukrem, dodajemy jajko i żółtko. W oddzielnej misce mieszamy mąkę, proszek do pieczenia, sól i płatki owsiane. Zawartość obydwu misek łączymy ze sobą. Dodajemy posiekane orzeszki ziemne i czekoladę. Masę schładzamy w lodówce przez co najmniej 2 godziny, a najlepiej przez całą noc.
Z ciasta formujemy kulki, które bardzo mocno spłaszczamy (na tyle na ile nam się uda, prawie do końca blaszki). Pieczemy w 180 stopniach przez 15-20 minut. Im dłużej tym ciastka będą twardsze. Przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku jeśli nie chcemy aby zmiękły.



6 komentarzy:

  1. Mniam! 5 minut temu skończyłam śniadanie a znowu zrobiłam się głodna...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, Twoje ciasteczka wyglądają znakomicie! *.*
    Świetny przepis!:)
    Z pewnością skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm mogę się wymienić ofiarując swoje owsiane! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie zachęciłaś mnie tym, że ciastka smakują jak masło orzechowe - mniam!

    OdpowiedzUsuń

Truskawki się cieszą na każdy miły komentarz :)